Aby ćwiczenia stały się nawykiem…

Aby ćwiczenia stały się nawykiem

Aby ćwiczenia stały się nawykiem…

Codziennie powtarzasz sobie, że czas zacząć ćwiczyć, ale z jakiegoś powodu ciągle odkładasz to na później?

Czas to wreszcie zmienić!

Co daje nas systematyczna aktywność fizyczna?

Badania potwierdzają, że regularne, umiarkowane ćwiczenia przez całe życie zapewnią nam zdrowie i dobre samopoczucie, sprawią, że zawsze będziemy silne, pełne energii i ochoty na czerpanie z życia pełnymi garściami.

Co jednak trzeba zrobić, aby ćwiczenia weszły w krew i stały się dla nas nawykiem? Poniżej przedstawiamy kilka sposobów.

1. Stawiaj sobie realne wymagania.

Jeżeli decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń odkładasz od dawna, wcześniej w ogóle nie ćwiczyłaś lub ćwiczyłaś, ale bardzo dawno, rozpocznij od lekkiej gimnastyki, ok. półgodzinnego marszu lub pływania. Będziesz mieć na to większe siły niż na bieganie czy kulturystykę, które początkującej osobie mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

2. Wybieraj ćwiczenia, które sprawiają Ci radość.

Aby ćwiczenia weszły w krew, musisz być do nich przekonana i mieć na nie ochotę. Stąd dobrze, aby sprawiały Ci radość – możesz zdecydować się na marsz, jogging, pływanie czy jazdę na rowerze. Jeżeli ciężko Ci ćwiczyć w pojedynkę, wybierz się na trening próbny do klubu fitness, gdzie poznasz różne rodzaje ćwiczeń i na pewno uda Ci się wybrać coś w sam raz dla siebie.

3. Nie poddawaj się!

Jeżeli wybierzesz już ćwiczenia, które będą dla Ciebie odpowiednie, wykonuj je regularnie co najmniej przez miesiąc – dopiero wtedy zauważalne są prawdziwe efekty i możliwe staje się odczuwanie satysfakcji z włożonego wysiłku – a naprawdę warto.

Jeżeli jednak ćwiczenia przerwiesz za wcześnie, po kilku dniach, czas poświęcony na ich wykonywanie możesz uznać za stracony.

4. Wsłuchaj się w swój organizm.

On najlepiej wie, czego mu potrzeba, co sprawia ból, a co przynosi relaks, frajdę i daje najlepsze efekty. Dlatego jeżeli jakieś ćwiczenia sprawiają, że pojawia się ból stawów, problemy z sercem itp., koniecznie z nich zrezygnuj lub postaraj się zweryfikować, czy czasem czegoś nie robisz źle. Z pomocą może Ci przyjść np. trener fitness – nie obawiaj się więc pytać go o radę w chwilach wątpliwości.

5. Dbaj o to, aby trening był urozmaicony.

Jeżeli ćwiczysz od kilku miesięcy, ciągle powtarzając te same układy i ćwiczenia, szybko poczujesz nudę. Dobrze jest więc od czasu do czasu urozmaicić swój trening, a przy okazji rozruszać pozostałe mięśnie.

6. Znajdź sobie towarzyszkę lub towarzysza.

W grupie siła – stąd jeżeli tylko masz taką możliwość, znajdź koleżankę lub kolegę, którzy podzielają Twoją pasję, i razem zacznijcie trenować, wzajemnie się mobilizując, przeżywając radość z czynionych postępów itp. Wspólnie możecie chodzić na fitness, pływać, biegać czy grać w tenisa.

7. Niech ćwiczenia wejdą na stałe w Twój plan dnia.

Ruszaj się, kiedy tylko masz na to ochotę – zrezygnuj z ruchomych schodów, windy, samochodu, wybieraj piesze spacery i wycieczki rowerowe. Jeżeli nosisz buty na płaskim obcasie, podbiegaj np. do przystanku. Takie mini treningi poprawiają kondycję i będą dodatkowym uzupełnieniem codziennych ćwiczeń.

Reply