Biotyna dla pięknej skóry, włosów i paznokci

Biotyna dla pięknej skóry, włosów i paznokci

Chcesz mieć piękną skórę, włosy i paznokcie? Zadbaj o odpowiednią ilość biotyny w diecie!

Nasz wygląd odzwierciedla nasz stan zdrowia. Skóra, włosy i paznokcie mogą dużo powiedzieć o tym, co dzieje się z komórkami naszego organizmu. Jeśli nasze włosy są przesadzone i wypadają, paznokcie są łamliwe, a skóra jest pozbawiona blasku, oznacza to, że nasze komórki nie są odpowiednio odżywione. To właśnie witaminy z grupy B, w tym biotyna (witamina H), wpływają korzystnie na wiele procesów zachodzących w naszym organizmie.

Biotyna jest związkiem zawierającym w swoim składzie siarkę, którą musimy dostarczyć z pokarmem, mimo że pewne jej ilości są syntezowane w naszym przewodzie pokarmowym.

Biotyna reguluje prace całego organizmu

Witamina H jest magazynowana w wątrobie. Spełnia rolę przenośnika dwutlenku węgla w procesach metabolicznych, w tym białek, tłuszczy , kwasów tłuszczowych czy wchłanianiu witaminy C. Wpływa na stan skóry i włosów, zapobiegając łysieniu i siwiźnie. Biotyna stanowi także pomoc w leczeniu trądziku młodzieńczego, gdyż reguluję produkcje i wydzielanie serum.

Biotyna wspomaga również prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zaopatruje ona układ nerwowy w niezbędne składniki takie jak wanilina, leucyna czy izoleucyna. Zrównoważona dawka witaminy B7 w organizmie ma duży wpływ na dobre samopoczucie, witalność, odbieranie bodźców bólowych czy wrażliwość czuciową.

Niedobór biotyny często powoduję zapalenia stawów, mięśni czy drżenie rąk. Współdziała ze składnikami, które są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie mięśni i stawów, zmniejszając i łagodząc stany chorobowe.

Pierwszymi objawami niedoboru witaminy H są zmiany skórne, takie jak:

  • rumień, suchość, nadmierne łuszczenie się naskórka;
  • zaburzenie łaknienia;
  • zaburzenia metabolizmu tłuszczy, powodujące znaczne podwyższenie się poziomu cholesterolu we krwi;
  • stany depresyjne;
  • halucynacje i omamy.

Badania na zwierzętach wykazały, że bardzo długo utrzymujący się stan niedoboru biotyny w organizmie może powodować zwiększone ryzyko zachorowania na nowotwór.

Nie stwierdzono jeszcze skutków ubocznych, jakie może wywoływać nadmiar biotyny w organizmie. Sprawia ona że błona śluzowa rozwija się prawidłowo, jelita działają sprawniej i są odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne. W dużej mierze niedobór witaminy B7 powoduję groźną awitaminozę. Dlatego niezmiernie ważne jest urozmaicenie naszej diety w składniki dostarczające biotynę dla prawidłowego funkcjonowania naszego ciała.

Źródła biotyny

Witamina H znajduje się tylko w niewielkich ilościach we wszystkich komórkach roślinnych i zwierzęcych. W produktach spożywczych występuje jako estry lub amidy biotyny. Dzienne zapotrzebowanie na witaminę H jest stosunkowo niewielkie i wynosi 0,2 mg.

Do najbogatszych źródeł biotyny należą mąka sojowa, wątróbka, żółtko jaja, orzechy włoskie i ziemne, sardynki, migdały, szpinak, marchew, pomidory czy chudy ser.