Co robią #hashtagi na Facebooku?

Hashtagi na Facebooku

Co robią #hashtagi na Facebooku?

Plotki na temat pojawienia się hashtagów na Facebooku krążyły w sieci już od dawna, ale dopiero od ubiegłego tygodnia możemy odznaczać interesujące nas treści charakterystycznym dla serwisów społecznościowych znaczkiem #.

Czy jest to tylko nowy sposób Marka Zuckerberga na podbudowanie finansowe serwisu, który ostatnimi czasy traci popularność na rzecz Twitter’a (głównie w USA)? A może okazja do poprawy funkcjonalności facebookowych dyskusji?

Czym są #hashtagi?

Hashtagi (od angielskiego słowa „hash”) to specjalne znaki # służące do organizowania treści w obrębie serwisu. Słowo-klucz poprzedzone # (np. #Facebook) zostanie podświetlone i stanie się odnośnikiem do dyskusji, toczącej się pomiędzy użytkownikami portalu. Klikając w hashtag albo wpisując daną frazę w wyszukiwarkę serwisu, można bardzo szybko odnaleźć wszystkie posty związane z określonym tematem. Odznaczone może zostać zarówno pojedyncze słowo, jak również zbitki wielowyrazowe, np. #HashtagiNaFacebooku, przy czym w tym przypadku wszystkie słowa powinny zaczynać się dużą literą. Co ciekawe, od dawna na Facebooku na podobnych zasadach działał znak @ wpisywany przed nazwą użytkownika lub fanpage’a, który czynił z nich aktywny link.

Do czego służy #?

Hashtagi, w Polsce popularnie nazywane kratkami, służą do gromadzenia wszystkich opublikowanych postów na dany temat w obrębie danego portalu społecznościowego. Klikając w oznaczone słowo (np. #wakacje), odnajdziemy wypisy posiadające taki sam hashtag, opublikowane zarówno przez naszych znajomych, jak również innych użytkowników, którzy upublicznili swoje posty. Bez względu na to, czy wprowadzenie tego systemu było krokiem ku lepszej funkcjonalności serwisu, czy też ruchem stricte marketingowym, z całą pewnością Facebook został wzbogacony o bardzo przydatne narzędzie. Do tej pory kwestia organizowania treści była najsłabszą stroną tego portalu.

A to dopiero początek…

Facebook wprowadził system hashtagów dopiero teraz, jednakże znacznie wcześniej funkcjonował on na takich popularnych serwisach jak Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr oraz Google+. Okazuje się jednak, że jest to dopiero początek facebookowych udoskonaleń w kwestii organizowania treści. W niedalekiej przyszłości zaczną działać kolejne funkcje, takie jak np. wyszukiwanie najpopularniejszych tematów. Co więcej, dzięki hashtagom na Facebooku będzie można zobaczyć również interesujące nas treści z innych serwisów, przede wszystkim z Instagrama.

Reply