Czy można uniknąć tycia w ciąży?

Czy można uniknąć tycia w ciąży?

Czy można uniknąć tycia w ciąży?

Ciąża jest okresem szczególnym i dla matki, i dla jej nienarodzonego dziecka, i dla całej rodziny ciężarnej. Oto na tej kobiecie spoczywa teraz ogromny ciężar, nie tyle fizyczny, co ciężar odpowiedzialności za życie i zdrowie tej małej istotki, którą nosi pod sercem.

Dzisiaj radzimy, jak nie przytyć w ciąży.

Przyczyny tycia w ciąży

Ciąża sprawia jednak, że wiele kobiet ma nietypowe zachcianki smakowe, które mogą niestety prowadzić do tego, że kobieta przytyje dużo więcej, niż powinna. Ciężko jest odmawiać sobie posiłków w czasie ciąży, tym bardziej nie wolno wówczas stosować żadnych diet odchudzających. Ale nie można też zbytnio sobie folgować.

Zachcianki ciążowe charakteryzują się niestety tym, że ciężarna chce jeść konkretna rzecz, o określonym smaku i… nieokreślonej ilości, czyli po prostu – dużo. I o ile ma wtedy ochotę na owoce czy warzywa, to nie powinno być żadnych przeciwwskazań. Gorzej jednak, gdy kobieta ma wtedy zachciankę na lody z bakaliami.

Unikanie tycia w ciąży

Ciężarna, nawet jeśli ma swoje słabości, jest przecież osobą dorosłą, świadoma i niedługo matką – a więc musi być odpowiedzialna. Dlatego też swoje nadmierne słabości powinna przezwyciężać i pozwolić sobie nie na całe pudełko lodów, ale co najwyżej kilka łyżek, mając na uwadze także zdrowie swojego malucha. Niestety, silna wola, gdy nie chcesz przytyć w ciąży, to podstawa.

Dieta ciężarnych powinna być bardzo przemyślana. Przestrzegając zaleceń swojego lekarza prowadzącego, ciężarna nie powinna mieć problemów z utrzymaniem wagi. Wystarczy tylko ograniczyć spożywanie potraw tłustych, wysokokalorycznych, smażonych i fast foodów oraz nadmiernej ilości cukrów prostych. Pamiętaj, że szkodzi to nie tylko Twojej figurze, ale zdrowiu dziecka również!

Najlepiej na czas ciąży zrezygnuj z potraw przetworzonych – masz teraz sporo czasu, by dbać o siebie, więc gotuj sama w domu, poświęć więcej czasu na ugotowanie warzyw na parze, zamiast zjeść gotową surówkę ze sklepu. To z pewnością opłaci się dla Twojej figury i dla dziecka.
Zażywaj specjalne suplementy diety dla ciężarnych – spowodują one, że organizm będzie zaopatrzony we wszelkie witaminy i mikroelementy, a przez to będzie funkcjonował prawidłowo, bez specjalnych odchyleń od normy.

Na szczęście ciężarne chodzące regularnie do lekarza, są za każdym razem ważone. Lekarz będzie więc miał stale na uwadze Twoje postępy wagowe i w razie potrzeby zwróci Ci uwagę, gdy okaże się, że przytyłaś za bardzo i trzeba ograniczyć swoją dietę.

Dużo się ruszaj – będąc w ciąży nie powinnaś co prawda jeździć na rowerze czy szusować na stoku, ale jak najbardziej możesz chodzić na długie spacery na świeżym powietrzu czy uprawiać jogę. To pozwoli Ci zachować dobrą formę nawet do samego porodu, nie przytyć zanadto, a przy okazji wzmocnić swoje mięśnie, które w kluczowym momencie porodu będą obarczone ogromnym wysiłkiem.

Wskazówki dietetyczne dla przyszłej mamy

Przyszła mama pod żadnym pozorem nie powinna jest za dwoje, powinna jeść dla dwojga. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, ile można przytyć w ciąży i jak prawidłowo odżywiać się w tym szczególnym dla kobiety okresie, zapoznaj się z poniższym filmem

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=gUgSk9yaxiQ[/tube]

 

Czy tycie w ciąży jest normalnym zjawiskiem? Z czego wynika? Ile maksymalnie można przytyć w ciąży? Obejrzyj poniższy film, a poznasz odpowiedzi na wszystkie te pytania :)

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=xquLo6Tsg-8[/tube]

 

Czy wiesz, jak powinna się odżywiać kobieta w ciąży? Jeżeli odpowiedź na to pytanie jest dla Ciebie ciągle jeszcze zagadką, koniecznie obejrzyj poniższy film, a rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości :)

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=897ki1Arvgc[/tube]