Dieta hiszpańska

Dieta hiszpańska

Dieta hiszpańska

Najważniejszą zaletą diety hiszpańskiej jest fakt, iż jest ona bardzo mało czasochłonna. Podczas jej stosowania nie trzeba spędzać wielu godzin w kuchni, przygotowując skomplikowane potrawy – polecane dania można przygotować nawet w kwadrans. Dzięki temu jest idealna dla leniuchów albo dla osób, które po prostu nie mają czasu na gotowanie.

Zdrowia i urozmaicona dieta

Dieta ta jest także bardzo zdrowa. Wprawdzie wprowadza dzienne ograniczenie kaloryczne w postaci 1000-1500 kcal, ale komponowane dania mogą być bardzo urozmaicone, więc dostarcza organizmowi niemal wszystkich potrzebnych mu substancji odżywczych, a także smaczne.

Jakby tego było mało, działa stosunkowo szybko i bez obaw może ją stosować każda zdrowa osoba, której zależy na zauważalnych efektach osiąganych w krótkim czasie. Łasuchów ucieszy zapewne wiadomość, iż dieta ta dopuszcza także od czasu do czasu dietetyczne grzeszki w postaci niewielkiej ilości słodyczy, co jest ewenementem wśród diet odchudzających.

Nie więcej niż 1500 kcal!

Aby skutecznie schudnąć na diecie hiszpańskiej, trzeba zapamiętać sobie ważną zasadę – codzienny bilans energetyczny nie może wynosić więcej niż 1500 kcal, zatem każda zjadana porcja powinna mieć nie więcej niż 160 kcal, choć oczywiście można zjeść bardziej kaloryczny posiłek, a potem następny „odchudzić” o nadprogramowe kalorie. Ponadto ilość przyjmowanego w pożywieniu tłuszczu nie może przekraczać 10% w stosunku do pozostałych składników, zatem warto czytać etykiety kupowanych produktów.

Zalety diety hiszpańskiej

Bardzo ważną zaletą diety hiszpańskiej jest fakt, iż jej autorzy polecają spożywanie mrożonek, które są nie tylko zdrowe i smaczne, ale także pozwalają bardzo szybko przygotować pyszny, wartościowy i dietetyczny posiłek.
Inne produkty polecane do komponowania posiłków w ramach diety to warzywa, owoce, soki (najlepiej świeże, ale niekoniecznie, trzeba jedynie zwracać uwagę, by nie zawierały cukru), ryby, jajka, jogurty, produkty z pełnego ziarna oraz chude mięso. Od czasu  do czasu można zjeść coś słodkiego, na przykład 2 kostki czekolady, choć jeśli ktoś wie, że potem ciężko będzie mu się powstrzymać przed dalszym jedzeniem, powinien lepiej darować sobie tę małą przyjemność.

Dieta hiszpańskaNawet 6 kg w 2 tygodnie!

Dieta hiszpańska w standardowej formie trwa 2 tygodnie. W tym czasie można stracić maksymalnie 6 kilogramów. Po zakończeniu diety należy stopniowo zwiększać ilość przyjmowanych kalorii, ale nie wolno przesadzać i nadal należy trzymać się zasad zdrowego żywienia – unikać tłuszczu (zwłaszcza zwierzęcego, z którym najlepiej byłoby całkowicie się pożegnać) i tłustego mięsa, jeść dużo warzyw i owoców, regularnie spożywać niewielkie posiłki, pić dużo płynów.

Wady diety

Najważniejszą wadą tego sposobu żywienia jest fakt, iż przewiduje on raczej niewielkie posiłki, o małej zawartości kalorii, dlatego osoby, które dotąd jadały naprawdę kalorycznie, mogą mieć spory problem z pohamowaniem głodu. Kiedy zdarzy się jego atak, należy sięgnąć po przekąskę w postaci owoców, orzechów, jogurtu albo na przykład szklanki soku. Pocieszające jest jednak to, iż przebywając na tej diecie, już po kilku dniach można zauważyć nie tylko utratę zbędnych kilogramów, ale także znaczne poprawienie się samopoczucia, co na pewno okaże się bardzo motywujące do dalszych wyrzeczeń.