Dobry towar nie potrzebuje reklamy!

gadżety reklamowe

Dobry towar nie potrzebuje reklamy

Czy jesteśmy w stanie wymienić produkty, których reklamować nie trzeba, a które i tak mają ogromne wzięcie wśród klientów? Z pewnością każdy wymieniłby kilka, wśród których najpopularniejszy jest chyba chleb. Jeśli się dobrze zastanowić, z pewnością wymyślilibyśmy wiele takich produktów, które – choć reklamowane – reklamują się nie po to, by wypromować swoja markę, lecz zwrócić uwagę na jakieś nowości, zatrzymać przy sobie stałych klientów.

Jakie marki produktów są bardzo znane?

Z pewnością każdy z nas nawet codziennie korzysta z produktów, które kupujemy bez względu na to, czy są reklamowane, czy nie. Taka na przykład Coca-Cola jest produktem, który zna absolutnie każdy na świecie, i chyba każdy wie, jak smakuje. Choć na półkach sklepowych można znaleźć wiele mniej lub bardziej popularnych „podróbek” tego napoju, to właśnie ten koncern jest najbardziej rozpoznawalny, i to już od kilkudziesięciu lat. Sztuka tkwi w wypromowaniu marki. Gdy „wrzuca się” dany produkt na rynek, musi on być nieskazitelnie dobry. Taki, by klienci przyzwyczaili się do jego smaku, jakości. Najważniejsze jest jednak to, by w miarę upływu lat towar nie tracił na jakości. Tylko wtedy klienci po dwudziestu latach będą mogli sięgnąć po puszkę ulubionego napoju z dzieciństwa i powiedzieć „to ten sam smak!”.

Istotne jest, by nie zawieść zaufania konsumentów

Są produkty, które zawsze sprzedają się świetnie mimo braku konkretnej kampanii reklamowej – na przykład motocykle Harley. Ich sława to klasa sama w sobie. Kupuje się je ze względu na markę, tak naprawdę można kupić najstarszy i najbardziej zniszczony motocykl, jaki się da, a i tak będzie to wspaniały Harley, który będzie się spisywał więcej niż przyzwoicie na drodze. To samo można powiedzieć o Martini – to nie jest zwykłe wino, tylko niejako odrębny rodzaj alkoholu. Od lat taki sam, tak samo smakujący, wyglądający – doskonały.

Wielu produktów nie reklamuje się zbyt natarczywie, a mimo to ich marka tkwi w podświadomości klientów, nawet gdy nigdy nie mieli z nią bezpośrednio do czynienia. Ważne jest to, by wyrobić sobie opinię o swojej marce taką, by klienci już na każde jednorazowe pieluchy mówili „pampersy”, a na sportowe buty „adidasy”. Można powiedzieć, że jest to pewną miarą popularności produktu, który niegdyś był jedyny, niezastąpiony, innowatorki i przez długi czas był monopolistą na rynku w danej branży.

Reklama mimo wszystko

Choć mówi się, że dobry towar nie potrzebuje reklamy, to jednak często możemy się spotkać w sytuacją, gdy oglądamy w telewizji reklamę znanego wszem i wobec produktu, który i tak ma ogromna popularność, i tak bije rekordy sprzedażowe w porównaniu z innymi, podobnymi produktami. To celowe zabiegi marketingowe znanych koncernów produkujących te towary, by konsumenci nie zapomnieli o tym, kto jest liderem na rynku danego produktu. Poza tym, muszą one wciąż nadążać za potrzebami klientów, wymyślać unowocześnienia wprowadzane do swoich produktów, by sprzedawać ich wciąż więcej, lub przynajmniej utrzymać sprzedaż na dotychczasowym poziomie.

Reply