Jak dbać o stopy?

Dbaj o stopy

Zadbane stopy

Codziennie robimy około miliona kroków. I nie ma przesady w powiedzeniu, że: „twoja stopa rządzi tobą”.

Od niej przecież zależy lekki chód, prawidłowa postawa, zgrabna sylwetka, wdzięk, a nawet radość w oczach. Można powiedzieć, że komfort życia zaczyna się od stopy.

O piękno stóp warto dbać nie tylko latem. Nie żałuj na nie starań, czasu, pieniędzy. Stopy wymagają pielęgnacji i lubią dobre kosmetyki. Możemy sprostać ich oczekiwaniom. Poniżej kilka wskazówek, dzięki którym poznasz potrzeby swoich stóp i dowiesz się, jak o nie dbać.

Miej zawsze w łazience:

  • Dezodorant do stóp – niektóre firmy (na przykład Oriflame) mają tak zwany oziębiający, który stopy nie tylko odświeża, ale i chłodzi.
  • Talk – nieoceniony przed dłuższym spacerem czy wycieczką. Chroni przed bakteriami i brudem. Absorbuje wilgoć, dzięki czemu stopy są zawsze suche.
  • Płyn do pielęgnacji paznokci, zapobiegający zapaleniom przypaznokciowym i grzybicy. Używanie go ważne jest zwłaszcza latem.
  • Peeling do stóp (na przykład z dodatkiem pestek z brzoskwiń Scholla). Wygładzaj nim raz na tydzień wilgotne stopy. Następnie dobrzeje spłucz wodą, osusz i wmasuj krem.
  • Krem przeciw zrogowaceniom – zmiękczający skórę na piętach i stopach.
  • Balsam lub krem do stóp nawilża, pielęgnuje, natłuszcza, zapewnia uczucie świeżości. Ulubionymi składnikami tych kosmetyków są: kamfora, rumianek, mięta, szałwia.

Sposoby na popękane pięty

StopyBardzo szpecą stopy latem popękane pięty. Przyczyną dolegliwości jest nie tylko zaniedbanie pielęgnacyjne, ale również brak witaminy A w organizmie. Jeśli więc dokuczają ci popękane pięty:

  • Wymocz nogi w wodzie z mydłem i delikatnie zetrzyj pumeksem zgrubiały naskórek. Bardzo dobrze usuwa też nadmiar martwego, zrogowaciałego naskórka specjalna tarka do stóp (firmy Oriflame czy Scholla). Bolesne popękania zajodynuj.
  • Wcieraj w pięty witaminę A w kroplach. Dodaj kilka jej kropli j do kremu, którym smarujesz pięty. Możesz też wmasować w nie linomag, połączony pól na pół z zagęszczoną gliceryną.
  • Zażywaj witaminę A + E w kapsułkach (na przykład rano i wieczorem po jednej kapsułce).
  • Mocz stopy w krochmalu, rozgotowanych ziemniakach, kleistej papce z siemienia lnianego. Pół szklanki siemienia zalewamy litrem wody i gotujemy. Kiedy nabierze kleistej konsystencji, przecedzamy i lekko przestudzamy.

Masaż i gimnastyka na zmęczone stopy

Gdy stopy się męczą, np. po całym dniu na nogach, ulgę przynosi im masaż i gimnastyka.

  • Piętę wsuń pomiędzy skrzyżowane palce obu dłoni i mocno ściskaj przez 10 sekund.
  • Rozluźnij stopę, rozsuń palce i po kolei, delikatnie wyciągaj każdy palec.
  • Siedząc, np. przed telewizorem, podkurczaj na kilka sekund palce obu nóg.
  • Włóż pod stopy piłeczkę tenisową, przesuwaj ją, dociskając.