Jak nie przytyć w święta?

żurek

Jak nie przytyć w święta?

Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami, a to oznacza mnóstwo kuszących pyszności na naszym stole, ulubiony bigos, jajka w majonezie, a na dodatek słodkie wypieki. Sprawdź jak przeżyć święta i nie przytyć?

 

1. Spróbuj kilka kulinarnych sztuczek, które odchudzą twoje dania. Zamiast dań smażonych, postaw na pieczone lub gotowane.

2. Nie dodawaj do bigosu tłustych okrawków, ale kawałeczki chudego mięsa. A zamiast zasmażać kapustę mąką z tłuszczem, dodaj do bigosu trochę czerwonego wina.

3. Połowę majonezu w swojej sałatce zastąp naturalnym jogurtem. Nie zmieni to jej smaku, a z pewnością odbierze nieco kalorii.

4. Przygotowując indyka z żurawiną nie zagęszczaj sosu żurawinowego mąką, najlepiej po prostu odparuj wodę. Przygotowując mięso postaraj się też nie dawać za dużo soli – lepiej zastąp ją świeżymi ziołami i zdrowym czosnkiem.

5. Ciasta piecz z mąki pełnoziarnistej, zawierającej witaminy z grupy B i błonnik, który poprawi perystaltykę jelit. Pełnoziarnista mąka sprawdza się także podczas przygotowywania mazurków.

6. Jedz jak najmniejsze porcje ciasta. Jeśli ktoś nałoży ci na talerz większą porcję, dyskretnie podziel się nią z mężem.

7. Zanim usiądziesz do świątecznego stołu wypij dużą szklankę wody gazowanej. Dzięki temu nie będzie ci się chciało tak bardzo jeść i zjesz dużo mniejsze porcje.

8. Jedz powoli! Świąteczne śniadanie i obiad przeważnie trwają długo, dlatego masz czas by jeść powoli i dokładnie gryźć jedzenie. Poza tym, jeśli będziesz jeść zbyt szybko, życzliwy gospodarz zapewne nałoży ci dokładkę.

9. Odkrawaj tłuszcz z szynki, a śledzia postaraj się jak najlepiej odsączyć z oleju. Zrezygnuj z używania masła do chleba, przecież i tak wszystko jest już wystarczająco tłuste. Jedząc ciasteczka dyskretnie strzep z nich lukier.

jak nie przytyć10. Unikaj słodkich napojów gazowanych, zamiast tego pij wodę mineralną lub zieloną herbatę.

11. Alkohol jest wrogiem szczupłej sylwetki! Jeśli już zdecydujesz się napić, postaw na wytrawne wino – czerwone jest chociaż bogate we flawonoidy dobre dla naszego serca. Najbardziej kaloryczny jest: ajerkoniak, grzane piwo oraz słodkie likiery.

12. Wspólnie z rodziną obejrzyjcie zabawną komedię. Śmiech pozwala spalić tyle kalorii, ile 3 minuty aerobiku, a więc około 15 kcal.

13. Siedzenie przy stole w czasie świąt tuczy. Dlatego przed deserem zaproponuj rodzinie krótki spacer. Jeżeli jest ładna pogoda będziecie się dobrze bawić i spalicie sporo kalorii.

14. Podczas świąt śpij dłużej niż zwykle. Naukowcy udowodnili, że kiedy się wysypiamy organizm produkuje mniej greliny, czyli hormonu, który jest odpowiedzialny za uczucie głodu.

15. Na koniec pamiętaj jednak, żeby nie katować się rygorystyczną dietą. W końcu co to za święta bez skosztowania pysznego sernika czy mazurka? Wystarczy, że zachowasz umiar.