Jak zmotywować się do wysiłku?

ćwiczenia odchudzające

Jak zmotywować się do wysiłku?

Nie jeden z nas chciałby mieć smukłe i mocne ciało. Jednak trudno jest nam się ruszyć z kanapy i zacząć w końcu ćwiczyć. Potrzebujemy motywacji.

Oto kilka rad, jak ją odnaleźć.

Od czego zacząć?

Na początek musisz znaleźć swój własny powód do ćwiczeń. Zastanów się co jest dla Ciebie najważniejsze i w jaki sposób możesz to osiągnąć. Na pewno musisz postawić sobie realistyczne cele. Zacznij od prostych ćwiczeń. Powoli zwiększaj ich dawkę oraz intensywność. Z każdym tygodniem ustawiaj sobie poprzeczkę coraz wyżej i sprawdzaj wyniki. Zastanów się nad czym warto popracować? Z czego jesteś niezadowolony? I najważniejsze co sprawi ci przyjemność?

Jak to zrobić?

Nie możesz myśleć o ćwiczeniach tylko jako o wysiłku. Znajdź coś, co po prostu lubisz. Nie musisz chodzić na siłownię i wykonywać serii ćwiczeń. Po prostu zacznij więcej się ruszać. Idź z psem na spacer, z dziećmi do parku. Wsiądź na rower, jeśli właśnie to lubisz. Zamiast spędzać wieczór przed telewizorem, idź potańczyć. Nawet w codziennych sytuacjach staraj się nie ułatwiać sobie zbytnio życia. Zamiast z windy skorzystaj ze schodów. Wysiądź z autobusu przystanek wcześniej i resztę drogi pokonaj pieszo. Zamiast samochodem do sklepu wybierz się rowerem. Naprawdę jest wiele możliwości. Nie traktuj tego jak obowiązek, niech to sprawia ci przyjemność wtedy poczujesz motywację. Jest tak wiele dyscyplin sportowych i form ich uprawiania, że na pewno znajdziesz coś dla siebie. Musisz to tylko sobie postanowić.

Gdy masz mało czasu…

Jeśli masz mało czasu i ciągle odkładasz aktywność na dalszy plan, czas z tym skończyć. Weź kalendarz i zaplanuj ćwiczenia. Na pewno znajdziesz czas, w którym będziesz mógł popracować nad swoją sylwetką. Podczas oglądania telewizji możesz równocześnie jeździć na rowerze stacjonarnym, robić brzuszki, przysiady itd. Każda wolna chwila jest odpowiednia na to, by pomyśleć o sobie. Więc nie szukaj wytłumaczenia – po prostu to zrób tu i teraz. Od razu poczujesz satysfakcję.

Dobrym pomysłem niezależnie od pory roku jest basen. Możesz wykupić karnet i regularnie chodzić z dziećmi bądź też przyjaciółmi. Pływanie dobrze wpływa na kręgosłup, a także sprawia, że twoje mięśnie stają się silniejsze. Jeśli nie basen, to może kurs tańca? To także może dobrze wpłynąć na twoją kondycję, a przy tym jest bardzo przyjemne.

Co, jeśli się nie uda?

Jeśli już znalazłeś cel i wiesz, dlaczego chcesz zacząć więcej się ruszać, znalazłeś odpowiedni sposób, to nie zniechęcaj się przeciwnościami. Mimo że czasem zdarzy się tak, że nie mogłeś zrobić czegoś, co zaplanowałeś, to nie poddawaj się. Jeśli nie udało Ci się pójść na basen w poniedziałek, to idź we wtorek albo wybierz się na długi spacer jeszcze tego samego dnia. Musisz konsekwentnie dążyć do postawionego przed sobą celu. Zacznij myśleć o sobie jak o kimś, kto regularnie ćwiczy i uprawia sport. Prędzej czy później staniesz się taką osobą, za jaką siebie uważasz. Z tygodnia na tydzień będziesz widzieć efekty i to stanie się twoją dodatkową motywacją.