Marketing szeptany w internecie

Marketing szeptany

Marketing szeptany w internecie

Porównując produkty lub usługi, informacji o nich szukamy w prasie i innych mediach, czytamy opinie ekspertów oraz dane podawane przez producenta (wykonawcę). To jednak nie one mają decydujący wpływ na nasz wybór. Ten zależy głównie od opinii innych osób, którzy już skorzystali z danej oferty i mogą coś na ten temat powiedzieć. I właśnie tutaj pojawia się marketing szeptany.

Aby wytłumaczyć czym właściwie jest marketing szeptany, najprościej będzie odwołać się do… polityki! Jeśli wejdziemy na pierwsze lepsze forum znanego portalu internetowego, znajdziemy tam tysiące wypowiedzi zachwalające lub oczerniające jakąś partię polityczną. Czytając je, dość szybko można dojść do wniosku, że są one pisane na zamówienie. Taki sposób budowania wizerunku i kreowania poglądów to nic innego jak marketing szeptany.

Fora, blogi, social media…

Zastosowanie marketingu szeptanego w internecie jest prostsze, niż wielu osobom mogło by się wydawać. Wystarczy znaleźć branżowe witryny i najzwyczajniej w świecie udzielać się na nich, przy okazji – od czasu do czasu – delikatnie sugerując i polecając skorzystanie z jakiegoś produktu, usługi czy z oferty konkretnej firmy. Naturalnymi miejscami stosowania marketingu szeptanego są:

  • Fora internetowe
  • Blogi tematyczne
  • Serwisy i portale internetowe
  • Portale społecznościowe tj. Facebook, Twitter i inne

Skuteczność marketingu szeptanego

Niewątpliwą zaletą marketingu szeptanego jest fakt, że jest to taka forma reklamy, z której odbiorca w zasadzie nie zdaje sobie sprawy (a jak wiadomo właśnie taki sposób promocji jest najskuteczniejszy). Szczególnie, jeśli nasz produkt czy usługę poleci np. wieloletni użytkownik forum, który cieszy się dużym szacunkiem społeczności tego forum. Nie bez znaczenia jest też fakt, że coraz więcej osób zwraca coraz większą uwagę na opinię użytkowników, a nie na to co słyszy w reklamach czy od producenta.

Rozprzestrzenianie się informacji w marketingu szeptanym

Marketing szeptany może mieć także pozytywny wpływ na… pozycję witryny firmowej w wyszukiwarkach internetowych! Do wypowiedzi na forum czy blogu wystarczy przecież dodać odnośnik, by kampania marketingu szeptanego stała się jednocześnie kampanią SEO.

Ile to kosztuje?

Do działań z zakresu marketingu szeptanego w internecie bez problemu można oddelegować pracownika albo zająć się tym samodzielnie. Można również zlecić to fachowcom. Koszt to od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za jeden „wpis promocyjny” w przypadku prostych kampanii, polegających na pisaniu na blogach i forach branżowych. Jeśli chcemy zaangażować social media albo stworzyć naprawdę „zaufane” profile w znanych serwisach, koszt ten z pewnością wzrośnie.

One Response