Metryka na szyi

Metryka na szyi

Metryka na szyi

 

Szyja, pokryta cienką skórą, delikatnie umięśniona, stale się porusza, rozciąga, kurczy, ociera o szaliki oraz kołnierze… Jest więc narażona na wiele czynników, które jej szkodzą, a równocześnie nie jest przystosowana do walki z nimi.

Dają też o sobie znać braki w podściółce tłuszczowej. Wprawdzie jej nadmiar w różnych częściach ciała bywa utrapieniem, ale w tym przypadku może się okazać czynnikiem pozwalającym skórze długo zachować świeży wygląd. A przy tym skóra w tym miejscu szybciej ulega wysuszeniu, łatwiej poddaje się procesom odwodnienia. Jest też mniej odporna niż skóra twarzy czy ramion na działanie promieni ultrafioletowych.

Dlatego nadmiar słońca, suche powietrze i wiatr przede wszystkim na niej odcisną swe piętno. Jeśli przy tym właścicielka młodej jeszcze i świeżej szyi nie pielęgnuje jej, wkrótce ze zdziwieniem stwierdzi, że pomarszczona, bruzdowata skóra szyi upodabniają nie do łabędzia, ale do sępa. Bo szyja starzeje się inaczej niż twarz, w sposób bardziej widoczny.

Jak dbać o szyję?

  1. SzyjaPodczas zmywania makijażu z twarzy warto pamiętać dodatkowo o przetarciu mleczkiem czy innym środkiem do demakijażu szyi i dekoltu.
  2. Krem, który kładzie się na twarz, powinno się wklepać także w skórę szyi. To program minimum, ale można również sięgnąć po krem o silniejszym działaniu, lepiej wnikający w głąb tkanek, który spełniać będzie nie tylko funkcję ochronną i nawilżającą, ale też wzmocni ją i uczyni jędrniejszą.
  3. Warto znaleźć trochę wolnego czasu wyłącznie dla szyi, przynajmniej raz w tygodniu, np. stosując okłady z zimnej i gorącej wody. Okłady nadają skórze sprężystość i opóźniają proces jej wiotczenia. Podobnie działać będą maseczki odżywcze, zarówno te gotowe, jak i samodzielnie skomponowane z naturalnych produktów.
  4. Dobrze jest przed snem wyrzucić spod szyi nadmiar poduszek – wskazane jest spanie na bardziej płaskich poduszkach, które dodatkowo korzystnie wpływa na nasz kręgosłup.
  5. Warto też znaleźć chwilę czasu na gimnastykę szyi. Skłony głowy w bok (dotknąć uchem do ramienia), w tył i w przód, krążenia głową uczynią szyję elastyczną, wzmocnią mięsień szeroki szyi, przechodzący od podbródka aż do mostka piersiowego, uelastycznią górny odcinek kręgosłupa. Bo nie tylko skóra, ale i stan kręgów szyjnych i mięśni uczestniczących w ruchach szyi wpływa na kształt i sprężystość szyi. Odpowiednie „ustawienie” szyi może poprawić wygląd całej sylwetki. Natomiast zaniedbania mogą spowodować ograniczenie ruchomości szyi, jej zbytnie pochylenie ku przodowi lub „wpadnięcie” między obojczyki.