SEO i artykuły. Pisanie pod pozycjonowanie

Chyba żadna inna branża nie jest tak artykułochłonna jak świat SEO, czyli branża pozycjonowania stron internetowych.

Każdego dnia pod SEO pisze się tysiące artykułów. Artykułów unikalnych i specyficznych, które… nie zawsze przypominają artykuły.

Skąd bierze się gigantyczne zapotrzebowanie na artykuły przez pozycjonerów? Otóż pozycjonowanie opiera się w dużej mierze na linkach, które to umieszcza się w różnych miejscach internetu – na forach, blogach, w katalogach i portalach branżowych. „Gołe” linki wyglądają jednak źle, zarówno w oczach administratora danej strony jak i wyszukiwarki. Wplata się je zatem w tematycznie dobraną treść (artykuł, post, opis strony). W ten sposób SEO nierozerwalnie wiąże się z copywriting’iem, a firmy oferujące artykuły pod pozycjonowanie wyrastają jak grzyby po deszczu.

Specyfika SEO-artykułów

Artykuły pisane na potrzeby branży SEO nie przypominają, niestety, „normalnych” artykułów, jakie można spotkać w gazetach czy na portalach internetowych. Jest to zupełnie inna bajka. W końcu wyszukiwarka (nawet Google) nie rozumie treści, a pozycjonerzy przedkładają ilość tekstów nad ich jakość. W efekcie branża SEO każdego dnia generuje tony śmieci – artykułów bez żadnej wartości dla człowieka, stworzonych wyłącznie na potrzeby wyszukiwarki. Ich specyfika jest następująca:

Unikalność ponad wszystko. Z punktu widzenia pozycjonowania najważniejsze jest to, by artykuł był unikalny, a więc by nie było go jeszcze w Google’ach (wyszukiwarka często nie indeksuje powielonych treści). Mamy więc do czynienia z masówką, na czele z artykułami synonimizowanymi czy generatorami treści. Wartość merytoryczna czy nawet sens często schodzą na dalszy plan.

Im krócej, tym lepiej. Jeszcze kilka lat temu, w SEO królowały teksty o długości 1000 znaków (1/3 strony A4). Obecnie jest nieco lepiej, ale artykuły pisane pod pozycjonowanie i tak rzadko są dłuższe niż 1500 – 2000 znaków. Powód jest banalny: krótsze artykuły są po prostu tańsze, a cena przy tysiącach artykułów ma spore znaczenie.

Słowa kluczowe. W SEO istotną rolę odgrywają słowa kluczowe. Muszą one zatem znajdować się także w zamawianych artykułach, które są pisane nie tyle na dany temat, co raczej wokół jakiejś konkretnej frazy. Zazwyczaj występuje ona w artykule przynajmniej kilka razy, często w różnych formach gramatycznych. Poprzez taki zabieg wyszukiwarka rozpoznaje stronę z artykułem jako stronę zbliżoną tematycznie do strony, do której linkuje artykuł.

Reply