Sylwetka typu kolumna

| 28 marca 2013 | Komentarze (0)
sylwetka

Sylwetka typu kolumna

Przy ogólnie szczupłej figurze i wąskich biodrach Twoje nogi sprawiają wrażenie jeszcze masywniejszych. Nie masz wcięcia w kolanach ani wyraźnie zaznaczonych kostek. Dodatkowe kilogramy gromadzą się u Ciebie także na ramionach, a na udach pojawia się cellulit. Nogi sprawiają wrażenie ciężkich kłód, a wieczorem dodatkowo puchną i przypominają serdelki.

 

Diagnoza – otyłość krążeniowa. Za tego typu problemy odpowiada złe funkcjonowanie układu krążenia. Opuchlizna pojawia się zwykle pod koniec dnia. Ma to związek z cofaniem się krwi w żyłach. Zdrowe naczynia krwionośne mają zastawki, które pozwalają płynąć jej tylko w jednym kierunku. Problem pojawia się, gdy zastawki nie domykają się i krew może zmienić kierunek. Cofając się, napiera na żyły, sprawia, że poszerzają się i przepuszczają przez ścianki płyny, które zbierają się w tkankach. Z tego powodu pojawiają się obrzęki. Zmniejszają się, gdy nogi położymy wyżej niż reszta ciała, np. na poduszce. Odciążamy wtedy zastawki żylne, a krew może swobodnie płynąć. Problemom z krążeniem sprzyjają wysokie temperatury, więc dla osób z puchnącymi nogami upalne lato bywa koszmarem. Za obrzęki nóg może również odpowiadać nieprawidłowo funkcjonujący układ limfatyczny, który transportuje substancje odżywcze z krwi do komórek ciała i usuwa toksyny. Odbywa się to za pomocą limfy, która powinna bez przeszkód docierać do krwiobiegu. Czasem jednak limfa nie może się przemieszczać, zalega w węzłach chłonnych i jest przyczyną obrzęków.

obrzęki nógZdrowie – ryzyko pojawienia się żylaków i zakrzepów

Gdy za puchnięcie nóg odpowiada nieprawidłowe krążenie krwi, na skórze zwykle pojawiają się pajączki, czyli popękane naczynka krwionośne. Zalegająca w naczyniach krew, może rozszerzać ich ścianki i prowadzić do żylaków. Nieleczone stają się niebezpieczne: bywają przyczyną zastojów krwi w nogach, zapalenia żył i zakrzepów. Obrzęki spowodowane zaburzeniami w krążeniu limfy mogą się pojawić po całym dniu spędzonym w bezruchu. Jednak bywają także sygnałem choroby: infekcji, nieprawidłowego funkcjonowania układu limfatycznego lub schorzeń układu żylnego.

Recepta

Więcej się ruszaj. Nie przesadzaj z gorącymi kąpielami i opalaniem się. Gdy obrzęki nie ustępują, skontaktuj się z lekarzem, flebologiem lub chirurgiem naczyniowym. To oni ustalą odpowiednią dla Ciebie terapię. Czasem wystarczy stosowanie leków, ale niekiedy konieczny jest zabieg chirurgiczny.

Dieta

Usuń nadmiar wody z organizmu. Powinnaś wyeliminować produkty spożywcze bogate w sód. Są to: wędliny, sery żółte, sos sojowy, chipsy, konserwy, żywność gotowa z dodatkiem glutaminianu sodu. Wybieraj te, które usuwają nadmiar wody z organizmu i są bogate w potas: pomidory, paprykę, cebulę, szparagi, seler, buraki, kapustę, pietruszkę, koper, ogórki, karczochy. Jedz je do każdego posiłku, nawet rano. Najlepiej łącz je z produktami dostarczającymi wysokiej jakości białka: drobiem, rybami czy cielęciną.

Menu

Rano wypij szklankę wody z sokiem wyciśniętym z jednej cytryny i łyżeczką miodu.

śniadanie:

  • koktajl warzywny: zmiksowana kapusta włoska (150 g), sok z buraka (200 g) i pęczek mięty
  • kromka pełnoziarnistego pieczywa (40 g)

jabłkoprzekąska:

  • jabłko

obiad:

  • omlet z 2 jaj, łyżki mąki i mleka usmażony na patelni teflonowej
  • gotowane na parze szparagi (250 g)
  • sałata z sosem winegret

podwieczorek:

  • marchewki miniaturowe, ok. 10szt.

kolacja:

  • zupa wielowarzywna ugotowana i zmiksowana z piersi z kurczaka (150 g)
  • kromka chleba pełnoziarnistego

Triki, które Ci pomogą…

szparagi1. Na śniadanie pij koktajl warzywny. Dostarczy on organizmowi potasu.
2. Zwracaj uwagę na pieczywo. Niektóre rodzaje mogą być przesolone.
3. Pij dużo wody w ciągu dnia, minimum 2-3 litry.
4. Zamiast soli używaj ziół. Zapobiegnie to zatrzymywaniu wody.
5. Jedz szparagi – są lekkostrawne i niskokaloryczne, a także bogate w witaminę C, beta karoten, potas i kwas foliowy. Działają przeczyszczająco i odwadniająco. Poprawiają nastrój (to zasługa kwasu asparginowego). Najlepszy efekt drenujący posiadają zmiksowane z wywarem, w którym się gotowały.

Naturalni sprzymierzeńcy

  • Natka i korzeń pietruszki są bogate w związki działające moczopędnie. Korzeń dodawaj do zup, a posiekaną natką posypuj sałatki, zupy i dania z warzyw.
  • Perz zawiera składniki, które pomagają usunąć nadmiar wody z organizmu. W trakcie kuracji odchudzającej dwie łyżeczki kłączy zalej wodą i gotuj 5 minut. Pij pół szklanki naparu przed każdym posiłkiem.
  • Lubczyk wspomaga pracę nerek i zmniejsza obrzęki. Świeży i suszony dodawaj do sałatek, zup, potraw z mięsa i ryb.

fitnessProgram sportowy

Twój trening powinien składać się z ćwiczeń wyszczuplających i modelujących nogi. Po miesiącu możesz zacząć wydłużać czas przeznaczony na aktywność na świeżym powietrzu. Ćwiczenie idealne dla Ciebie: rowerek. Połóż się na plecach. Unieś nogi do góry i pedałuj nimi do przodu i do tyłu. Zrób 3 serie, każda po minucie. Jeśli wolisz, możesz także wykonać nożyce pionowe i poziome.

Uroda

Jeśli Twoim podstawowym problemem są obrzęki, powinnaś poszukać preparatów, które usuwają nadmiar wody z tkanek poprzez poprawienie krążenia krwi i limfy. Zabieg najlepszy dla Ciebie: drenaż limfatyczny nóg za pomocą masażu uciskowego lub specjalnych nogawek. Seria zabiegów poprawia krążenie limfy i pomaga pozbyć się obrzęków.

Oceń ten artykuł

Tagi: , , , , , , , , , , ,

Kategoria: Uroda

Poprzedni artykuł:
Następny artykuł:

Napisz komentarz



*