Żyjemy w czasach, w których zdobywanie nowych klientów staje się sprawą coraz trudniejszą. Z tego względu współczesny marketing skupia się w dużej mierze na nakłonieniu do regularnych zakupów tych klientów, których już „posiadamy”. Niestety nie jest to takie proste, bo zbudowanie lojalności klienta to proces długi i skomplikowany.
Zacznijmy od tego, kim w ogóle jest lojalny klient. Czy jest to tylko taka osoba, która regularnie kupuje produkty danej firmy czy daną markę towarów? Otóż nie do końca.
O lojalnym kliencie możemy mówić wówczas, gdy:
Jeśli któryś z tych punktów nie jest spełniony, prawdopodobnie mamy do czynienia z konsumentem, który kupuje dany produkt „z przyzwyczajenia” – gdy na rynku pojawi się nowy, lepszy produkt przestanie to robić.
Posiadanie wśród swoich odbiorców klientów lojalnych, którzy mają do nas zaufanie i są z firmą „na dobre i na złe” ma rzecz jasna wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:
Lojalny klient to zadowolony klient – tak w skrócie można opisać problem budowania lojalności, która w dużym stopniu sprowadza się do tego, by zwiększyć radość klienta z zakupu. Oprócz tego oczywistego faktu, istnieje także wiele narzędzi marketingowych, mających na celu przyciągnięcie odbiorców „na dłużej”.
Do narzędzi tych można zaliczyć chociażby wszelkie „dodatki” oferowane do zakupu, programy lojalnościowe, bony, kupony, itd.
View Comments
Praca przy pamiętaniu o kliencie, polepszaniu sobie dobrej opinii i wymyślaniu coraz to nowszych sposobów aby zatrzymać go u siebie wymaga bardzo dużo czasu dlatego jeśli nie mamy go za dużo bądź mamy wrażenie że wszystko już było możemy skorzystać z pomocy
Pozdrawiam i polecam !