Odbiorca reklam a odpowiedni wizualny przekaz

Odbiorca reklam a odpowiedni wizualny przekaz

Odbiorca reklam a odpowiedni wizualny przekaz

Stworzenie takiej reklamy to wbrew pozorom nie jest tylko zrobienie zdjęcia danemu produktowi, opisanie go chwytliwym hasłem i wydrukowanie oraz powieszenie plakatu na ulicy. Najważniejszy jest marketing – to specjaliści z jego zakresu dbają o to, by wywołać w odbiorcy reklam określone uczucia. Muszą oni pamiętać o tym, że grupa odbiorców reklam nie jest jednolita. To znaczy, że reklamy widzą i reagują na nie, nie tylko dzieci zafascynowane nowym smakiem gumy do żucia, czy gospodynie domowe zainteresowane odkurzaczem w promocyjnej cenie. Grup tych jest mnóstwo i trzeba wiedzieć, w jaki sposób oddziaływać na poszczególne z nich.

Co dla kogo i w jaki sposób?

Jeśli reklamuje się ekskluzywne, drogie perfumy, to klient ma świadomość, że będzie musiał na nie się wykosztować. Dlatego aspekt pieniężny pomija się w takiej reklamie, unika się wówczas haseł takich jak „promocja”, „super cena” i innych tego typu. Stosuje się za to zabiegi mające na celu pokazać, że perfumy te wyprodukowano z najlepszej jakości składników, że ich zastosowanie wzbudzi pożądanie w płci przeciwnej, pozwoli poczuć się pewniej, jeszcze bardziej seksownie. Ponieważ odbiorcą reklamy mają być ludzie zamożni, trzeba odwoływać się do ich słabych punktów, czyli możliwego braku pewności siebie, seksapilu, który można mieć niewielkim wysiłkiem.

Z kolei suplement diety dla seniorów reklamuje się podkreślając, jak ważne jest stosowanie go w pewnym wieku, jak wiele może zdziałać, jaki jest dobry, a przy tym – niedrogi. Taka reklama musi być nacechowana spokojem, wzbudzać zaufanie.

Jeśli zaś reklamuje się odkurzacz, którego jakość jest może i wątpliwa, ale za to cena bardzo atrakcyjna, wówczas uderza się w odbiorców, którzy potrzebują sprzętu AGD, ale nie mogą w niego zbyt wiele inwestować. Wówczas można zachwalić jego szeroką dostępność w każdym markecie danej sieci, w dodatku w wyjątkowej cenie, a przy zakupie należy się pospieszyć, bo oferta jest aktualna do wyczerpania zapasów. Tutaj oddziałuje się na ludzki instynkt działania, pośpiechu, pewnego rodzaju pazerności na coś, co można mieć za półdarmo.

Jak pod względem graficznym powinna wyglądać reklama?

Graficzne rozmieszczenie elementów reklamy jest niezwykle ważne. Ważna jest kolorystyka, która musi kojarzyć się z określonymi schematami, na przykład kolor granatowy i ciemnozielony zarezerwowane są dla produktów ekskluzywnych, zaś kolory biały i niebieski – dla usług zdrowotnych, itp. Należy o tym pamiętać przy projektowaniu plakatów, folderów czy ulotek. Ponadto, powinna ona zawierać określone informacje. I tak na przykład na wielkim plakacie przy autostradzie nie wrzuca się zbyt wiele tekstu, maksymalnie 2-3 słowa kluczowe, które łatwo jest przeczytać i zapamiętać. Do tego daje się charakterystyczny obrazek, który pomoże zapamiętać reklamę. W podobny sposób oddziałuje się na odbiorcę w rożnych formach reklamy graficznej.

Reply