Dlaczego content marketing jest tak ważny?

content marketing

Dlaczego content marketing jest tak ważny?

Współcześnie treści publikowane w Internecie nabierają ogromnego znaczenia, nie tylko dla internautów, lecz także dla „bezdusznych” robotów indeksujących strony w wyszukiwarkach.

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce w bardzo dużym stopniu zależy od wartościowych treści, które się na niej znajdują. Ważne jest nie tylko zainteresowanie użytkownika pewnymi informacjami, lecz również zachęcenie go do tego, aby chętnie dzielił się nimi z innymi, np. na portalach społecznościowych. Obecnie pozycjonowanie nie istnieje bez skutecznego content marketingu.

SEO dla ludzi czy dla robotów?

Jeszcze kilka lat temu musieliśmy wybierać pomiędzy treściami atrakcyjnymi dla robotów indeksujących, a ciekawymi i wartościowymi dla użytkowników. Trudno było pogodzić te dwa światy, dlatego też często jakość treści na stronach pozostawiała sporo do życzenia, nie będąc tak istotną w kontekście pozycjonowania. Obecnie jednak funkcjonuje znacznie więcej zaawansowanych algorytmów, odpowiadających za klasyfikację zawartości serwisów www również pod względem unikalności. Wyszukiwarki doceniają strony, które podobają się ludziom, dlatego pozycjonowanie z zastosowaniem np. tworzonych na masową skalę tekstów o niskiej wartości nie działa już tak dobrze.

Lepsze treści to lepsze rankingi

Pozycjonując strony www, rozpoczynamy od działań on-site SEO, które polegają na optymalizacji całego serwisu pod kątem wyszukiwarek. Dbamy więc o całą zawartość serwisu, strukturę strony i treści, frazy kluczowe itd. Następnie skupić się należy na off-site, czyli działaniach poza serwisem, mających na celu m.in. wzmocnienie rankingu słów kluczowych. Nie posiadając wartościowych treści, pozycjonerzy bardzo często korzystają z niedozwolonych praktyk, takich jak np. kupowanie linków. Sztuczne linkowanie bywa jednak coraz mniej skuteczne, często okazuje się, że jest to wyrzucanie pieniędzy w wirtualne błoto. Korzystniejsze wydaje się zainwestowanie w naprawdę wartościowe treści, na które zwrócą uwagę użytkownicy, będą się nimi chętnie dzielić np. w serwisach społecznościowych, polecając je innym.

Lepsze treści – skuteczniejsze SEO!

Słaba treść w żaden sposób nie pomoże naszej stronie internetowej. Przeciętne treści zapewne będą pominięte przez czytelników. Trzeba zadbać o naprawdę wartościowe, pomocne i angażujące publikacje. Niech śmieszą, zaskakują, podpowiadają, radzą, instruują, inspirują… Internauci coraz chętniej szukają informacji, które są im w jakikolwiek sposób przydatne – poszerzają ich wiedzę, bawią, pobudzają do dyskusji, odrzucając jednocześnie treści nijakie, miałkie, przeciętne.

7 sposobów na tworzenie wartościowej treści

1. Staraj się angażować czytelników, którzy trafiają na Twoją stronę internetową. Publikowane treści muszą oddziaływać na nich, być pomocne i wartościowe. Prowadząc bloga firmowego, również poprzez treść pozyskujesz swoich potencjalnych klientów.

2. Zaangażuj swoich czytelników, aby nie tylko chętnie odwiedzali Twoją stronę, ale równie ochoczo dzielili się znajdującymi się na niej treściami ze swoimi znajomymi. Być może dzięki temu pozyskasz nowych użytkowników serwisu www.

3. Przygotowując kolejne treści do publikacji, staraj się opowiadać nimi pewną historię. Obecnie w marketingu coraz częściej mówi się o tzw. storytellingu, czyli sposobie konstruowania komunikatów do odbiorców w formie opowieści. Ludzi nie interesuje to, co robisz – chcą poznać powody, dla których to robisz!

4. Tworząc wszelkiego rodzaju treści na strony www, należy pamiętać o umieszczaniu odpowiednich fraz kluczowych oraz najważniejszych zasadach webwritingu. W ten sposób pozyskasz przychylność nie tylko czytelników, lecz również wyszukiwarek internetowych.

5. Warto uzupełniać serwis o ciekawe infografiki, filmy tudzież pomocne e-booki. Oczywiście w tym przypadku trzeba dysponować odpowiednim budżetem, jednakże takie inwestycje z pewnością okażą się trafione.

6. Pozyskaj artykuły bądź wpisy od znanych ekspertów w danej dziedzinie. Dzięki temu można wzbogacić zawartość treściową strony i jej wiarygodność. A ludzie cenią sobie wypowiedzi specjalistów.

Reply