Gadżety reklamowe – tani sposób na skuteczną reklamę

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe

W obecnych, konkurencyjnych, czasach dobra reklama jest niezwykle ważna. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że to właśnie marketing jest dzisiaj kluczem do przetrwania i sukcesu na rynku. Niestety, większość „dobrych” reklam jest droga i są one zarezerwowane wyłącznie dla wielkich koncernów – tak jest chociażby z reklamą telewizyjną czy sponsoringiem. Na szczęście istnieją również tańsze metody promocji, które wcale nie muszą być mniej skuteczne. Przykładem mogą być gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe – reklama dla małych firm…

Z gadżetami reklamowymi spotkał się chyba każdy z nas, jednak nie każdy zawsze zdawał sobie sprawę, że oto właśnie trzyma w ręku gadżet reklamowy. Na początek zatem króciutkie wyjaśnienie. Gadżety reklamowe to drobne przedmioty „codziennego użytku”, wykorzystywane w marketingu poprzez ich oznakowanie (np. nadrukowanie nazwy czy loga firmy), a następnie rozdanie potencjalnym klientom. Przykładem takich gadżetów może być zapalniczka, długopis czy otwieracz do butelek – oczywiście z odpowiednim nadrukiem czy grawerem.

Najważniejszą cechą gadżetów reklamowych jest bez wątpienia niska cena. Przykładowo, pojedyncza zapalniczka z nadrukiem to koszt rzędu kilkudziesięciu groszy. Kampania z wykorzystaniem 100, 500 czy nawet kilku tysięcy sztuk takich zapalniczek jest więc zdecydowanie tańsza niż inne formy reklamy. Fakt ten sprawia, że gadżety reklamowe to idealny sposób promocji dla mikro i małych przedsiębiorstw, stowarzyszeń czy instytucji publicznych. Co nie znaczy, że nie korzystają z nich rynkowi giganci.

… i na czas kryzysu

Popularność gadżetów reklamowych doskonale widać w obecnych, trudnych – pod względem gospodarczym – czasach. Jak powszechnie wiadomo, przedsiębiorstwa, tnąc koszty, obcinają przede wszystkim budżety reklamowe, co zmusza je do poszukiwania tańszych form dotarcia do klienta. A gadżety reklamowe spisują się w tej roli znakomicie – nie dość, że są tanie to jeszcze spotykają się z „przyjaznym” przyjęciem przez odbiorcę. Bo przecież darmowy długopis czy otwieracz zawsze może się przydać.

Wiele wskazuje więc na to, że w najbliższych miesiącach gadżetami reklamowymi ponownie zainteresują się wielkie koncerny. I dobrze – bo któż z nas nie chciałby mieć w domu otwieracza z logo znanego koncernu albo długopisu desygnowanego przez Coca-Colę?

One Response

Reply