Jakie osoby zatrudniać na stanowiskach promocyjnych?

Jakie osoby zatrudniać na stanowiskach promocyjnych?

Jakie osoby zatrudniać na stanowiskach promocyjnych?

Do promowania towarów różnego typu często zatrudnia się hostessy. Jest to stanowisko pracy zupełnie różne od pracy ulotkarza. Hostessa, czyli promotor danego produktu lub usługi, oprócz tego, że rozdaje próbki produktów, ulotki, albo prezentuje jakieś usługi, ma też obowiązek udzielić potencjalnym klientom wszelkich odpowiedzi na pytania, jakie mogą dotyczyć danego produktu. Dlatego też, o ile na stanowisko roznosiciela ulotek zatrudnia się praktycznie każdego, o tyle na stanowisko hostessy trzeba mieć już pewne cechy i predyspozycje. Są osoby – głównie studentki – które regularnie, przez kilka lat dorabiają sobie do kieszonkowego właśnie promocją różnych towarów.

Jak zostać hostessą?

Przede wszystkim, zwykle na stanowisko hostessy, czy promotora zatrudnia się osoby młode, najchętniej ze statusem studenta – ze względu na koszta. Zatrudnienia dokonują zwykle agencje hostess i modeli, stąd też takie a nie inne wymagania. Dlaczego młode, atrakcyjne osoby zatrudnia się jako hostessy? Bo przekuwają uwagę! Właśnie o to przecież chodzi, by przechodzący obok pięknej, młodziutkiej hostessy mężczyzna zachwycił się nią, a przy okazji także tym, co oferuje, a być może nawet zechciał przeprowadzić konwersację i nabyć produkt, by pokazać swoją zamożność. Cóż, praca hostessy bazuje na tych najprymitywniejszych odczuciach człowieka, wykorzystuje młodość i urok osobisty do tego, by nabyć dany produkt. Nie ma w tym nic złego – i przeważnie klienci wcale nie czują się oszukani czy naciągnięci, mają wręcz poczucie, że zrobili świetny interes, a miła hostessa doskonale im wszystkie wątpliwości wyjaśniła.

Aby zostać hostessą przede wszystkim należy zgłosić swoją kandydaturę do którejś z agencji hostów i hostess, gdy przeprowadzana jest rekrutacja. Często w gazetach i Internecie można też znaleźć ogłoszenia o naborze do jednorazowych, kilkudniowych promocji, jednak zawsze jest to pierwszy krok do zaciągnięcia się w tej pracy na dłużej, zdobycia kontaktów.

Urok osobisty i inteligencja

Wbrew pozorom ładna buzia nie wystarczy, by skłonić jak największą liczbę klientów do dokonania zakupu danego produktu. Potrzebna jest jeszcze wiedza na temat promowanego produktu, a także umiejętność wiążącej dyskusji i często także umiejętność radzenia sobie z tzw. „trudnymi klientami”. Tylko opanowanie, bystrość i wrodzona i inteligencja mogą pomóc poradzić sobie z klientem, który zamiast rozmawiać o produkcie, próbuje umówić się z sympatyczną hostessą na kawę. Wbrew pozorom takich klientów jest mnóstwo i jest to podstawowa umiejętność, którą trzeba opanować w tej pracy.

Agencje modelek

Agencje zatrudniające osoby do promocji produktów szukają przede wszystkim osób młodych, energicznych, zorientowanych na produkt, lubiących rozmowę z ludźmi, nawiązywanie nowych kontaktów. Dlatego ważne jest, by zrobić dobre pierwsze wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej – byc miłym, uśmiechniętym, ale otwartym i odpowiadać na wszelkie pytania konkretnie, zwięźle, ale z użyciem właściwych form, słownictwa itp. Pamiętaj, żeby odpowiadać pełnymi zdaniami, ale nie rozwlekle – tylko tyle, ile jest potrzebne. To ważne, bo w ten sposób przyszły pracodawca sprawdza, czy masz predyspozycje do krótkich, ciekawych pogawędek z klientami.

Reply