O co chodzi na Twitterze?
Twitter to kolejny serwis społecznościowy, który jest bardzo popularny za oceanem. W Polsce także zyskał już sporą rzeszę użytkowników. Jest to mikroblog umożliwiający użytkownikom wysyłanie krótkich ( do 140 znaków) wiadomości, które dostarczane są użytkownikom obserwującym dany profil.
Twitter w 2006 roku założyli Jack Dorseya, Ev Williamsa oraz Biz Stone. Największą popularność w USA zyskał w 2009 roku i wtedy także padł ofiarą wielu ataków hakerów. W Polsce popularność tego serwisu wciąż rośnie. Najchętniej korzystają z niego osoby publiczne, w tym politycy i dziennikarze, a także sportowcy. 12 grudnia 2012 roku pierwszego wpisu na kanale „@Pontifex” dokonał papież Benedykt XVI.
Jak działa Twitter?
Najbardziej popularne konto na Twitterze posiada Justin Bieber. Ma ono ponad 35 mln Followers, czyli obserwujących. W pierwszej piątce światowego rankingu są Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna i Barack Obama.
Jeśli chcemy dowiedzieć się, jak dokładnie działa Twitter, najlepiej założyć tam konto. W praktyce łatwiej sprawdzić jakie możliwości kryje w sobie ten serwis. Kiedy już to zrobimy warto zapoznać się ze „słownikiem Twittera„ aby lepiej zrozumieć, o czym ludzie tam piszą.
Oto pojęcia, które ułatwią rozpoczęcie przygody z Twitterem:
RT (Reetwet) – oznacza przekazanie dalej czyjejś wiadomości, może być ona częściowo zmieniona ale przede wszystkim chodzi o to by zaznaczyć od kogo ta informacja pochodzi.
@ przy nazwie użytkownika – dzięki temu znakowi tworzysz link do profilu osoby, o której piszesz. Dzięki temu twoi obserwujący mogą zrozumieć kontekst wypowiedzi, lub proposto zobaczyć z kim piszesz, lub na czyj tweet odpowiadasz.
# Hashtag – to proste słowo kluczowe poprzedzone symbolem #. Znak ten pozwala je linkować i dzięki temu możesz łatwo je odnaleźć. Cały hashtag musi być jednym wyrażeniem pisanym bez pauz. Jeśli któryś z hashtagów używany jest przez tysiące użytkowników twister traktuje je jako trend. Trendy pokazywane są na stronie głównej Twittera i widzą je miliony użytkowników.
„DM” lub „D” – używane na początku wiadomości sprawia, że wysyłasz wiadomość prywatną do konkretnego użytkownika, którego nazwę musisz podać po tych znakach.
Na Twitterze jest także możliwość tworzenia list. Mogą być one publiczne bądź prywatne. W ten sposób grupujesz użytkowników, których obserwujesz. Nazwa listy ma znaczenie gdyż dzięki niej segregujesz swoje kontakty. Kiedy obserwujesz kilkaset osób, ciężko wychwycić tweety, które akurat Cię zainteresują, dlatego możesz sobie je uporządkować tematycznie poprzez dodanie obserwowanych osób do właściwych list.
Twitter początkowo wydaje się być niezbyt interesującym serwisem, ale kiedy zdobędzie się odpowiednią ilość obserwujących i zacznie samemu obserwować ciekawe osoby, można stworzyć naprawdę interesująca sieć komunikacji. Można powiedzieć, że Twitter uzależnia i przekonał się o tym niejeden użytkownik, początkowo sceptycznie nastawiony do tego serwisu. Ale jak jest naprawdę trzeba się samemu przekonać i sprawdzić fenomen Twittera na własnej osobie.