Dieta księżycowa

Dieta księżycowa

Dieta księżycowa

Już dawno temu naukowcy udowodnili, że życie w zgodzie z 28-dniowym cyklem księżyca to zdrowy sposób na utrzymanie szczupłej sylwetki, a także pomaga to w wielu dziedzinach – zdrowia i urody. Jest to skutek tego, iż podczas pewnych faz księżyca ludzki organizm łatwiej przyswaja niektóre składniki odżywcze, w innych zaś trudniej.

Zwracanie uwagi na przyjmowane  w poszczególnych fazach pokarmy w znaczący sposób mogą ułatwić odchudzanie, przy czym nie jest to bardzo skomplikowane, a jadłospis może być bardzo urozmaicony, należy jedynie wystrzegać się kategorycznie zabronionych pokarmów, wśród których prym wiodą słodycze, których nie można jeść na żadnym etapie diety.
Na cały okres trwania diety księżycowej składają  się 3 etapy.

Etap pierwszy

Pierwszy z nich zacząć należy na 4 dni przed pełnią księżyca (dzień pełni można na przykład sprawdzić w internecie). Faza ta trwa 4 dni i każdy dzień wygląda tak samo – rano należy jeść wyłącznie owoce, najlepiej jak najwięcej, zaś po południu można już jeść wszystko tak jak zwykle (z wyjątkiem słodyczy, których dieta ta zabrania).

Dieta księżycowaEtap drugi

Drugi etap zaczyna się w dniu pełni księżyca i trwa przez 2 tygodnie. W tym czasie, wraz z ubywaniem księżyca, następuje największy spadek wagi. Przez cały czas trwania tej fazy należy spożywać 3 posiłki dziennie i nie przekraczać łącznej liczby 1000 kalorii. Nie wolno jeść wędlin, serów ani oczywiście słodyczy, należy zaś pić przynajmniej 2 litry płynów dziennie (niegazowanej wody mineralnej, gorzkiej herbaty, soków owocowych lub warzywnych, odtłuszczonego mleka). Ponadto między 3 głównymi posiłkami należy zjadać do 20 dag owoców lub warzyw.

Etap trzeci

Ostatni, trzeci etap to faza rezygnacji. Trwa 2 tygodnie, podczas których spożywa się nie więcej niż 1200 kalorii dziennie. Trzeba się tego konsekwentnie trzymać, ponieważ w fazie tej księżyca przybywa, a więc wzrasta apetyt, jednak nie wolno od razu rzucać się na jedzenie.