Właściwości papryki

papryka

Właściwości papryki

Faszerowana, duszona, surowa. Sposobów na przygotowanie papryki jest sporo. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że oprócz ciekawego smaku, papryka zawiera wiele cennych składników. Żółta, czerwona, zielona. Do wyboru, do koloru.

Jaki rodzaj wybrać? A może warto spożywać każdej po trochu? Otóż, okazuje się, że wszystkie typy zaskakują swoimi właściwościami.

Właściwości papryki

Papryka czerwona stanowi źródło beta-karotenu, zawiera sporą ilość witaminy C, dlatego powinna być uwzględniana w menu szczególnie jesienią, kiedy odporność spada. Panie, które narzekają na kruche naczyńka krwionośne, powinny jak najczęściej spożywać ten rodzaj papryki ze względu na dużą ilość rutyny.

Papryka żółta poprawia jakość widzenia, bogata jest z związki mineralne oraz witaminy. Znajdują się w niej m.in.: witaminy z grupy B, magnez, żelazo, potas i wapń.

Paprykę zieloną zaleca się zwłaszcza wszystkim przyszłym mamom. Stanowi ona źródło kwasu foliowego ważnego w rozwoju kości dziecka.

Warto więc docenić to niezwykle smaczne a przy tym bardzo zdrowe warzywo, które wspomaga procesy trawienne (wzdęcia, zaparcia), wzmacnia odporność, reguluje przemianę materii oraz pozytywnie wpływa na koloryt skóry. Częste spożywanie papryki przyczynia się do lepszego funkcjonowania organizmu.

Pochodzenie papryki

Papryka pochodzi z południowoamerykańskiego kontynentu. W Europie uprawia się ją od XVI wieku. Dzisiaj warzywo to jest niezwykle popularne i chętnie spożywane w różnej formie. Największymi fanami papryki są Hiszpanie i Węgrzy. Często wykorzystuje się ją także jako przyprawę do mięs i potraw.