Dropshipping w Polsce

dropshipping

Dropshipping – nowy trend w branży e-commerce

Dropshipping to temat tabu dla niejednego przedsiębiorstwa parającego się sprzedażą hurtową bądź detaliczną prowadzoną poprzez Internet. W dobie XXI wieku mamy do dyspozycji wiele mediów, za pośrednictwem których możemy realizować się zarówno w płaszczyźnie rozrywki, jak i pracy zawodowej.

Nie jest powiedziane, że wszyscy muszą podążać jedną słuszną ścieżką rozwoju zawodowego, tak więc ciągle powstają nowe formy zatrudnienia, które w przeróżny sposób wykorzystują zasoby cyfrowej sieci i jej możliwości.

Czym jest dropshipping?

Coraz częściej możemy dostrzec surfując po Internecie, strony oferujące nam szeroki wachlarz usług i produktów z nimi związanych. Jeżeli ktokolwiek myśli, że dany sklep już wcześniej zamówił towar, który zalega mu w magazynie i to właśnie dlatego ceny jednego towaru są tańsze od tego samego u konkurencji, to jest w błędzie.

Cała rzecz polega na tym, aby w ten sposób ustawić pracę sklepu, aby nie przynosiła ona strat, a jedynie wymierne korzyści.

Tutaj na odsiecz przybywa nam już od dawna znane zjawisko dropshippingu, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze firmie, która oferuje daną gałąź produktów.

Samo zjawisko dropshippingu polega na tym, iż cały proces wysyłki towaru oraz jej przygotowanie leży nie tyle w gestii sklepu, który go oferuje, a dostawcy (hurtowni), z którym podpisze umowę przedsiębiorca. To bardzo sprytny zabieg, dzięki któremu zwykły zjadacz chleba, który założył sobie działalność gospodarczą, może oferować setki, a niejednokrotnie i tysiące różnych produktów, nie ponosząc przy tym kosztu ich fizycznego zakupu.

Generalne znaczenie ma tu różnica finansowa występująca pomiędzy ceną hurtową, którą oferuje przedsiębiorstwu dostawca bądź producent towaru, a ceną detaliczną, którą musi zapłacić nabywca, aby posiąść dane dobro. Powyższa kwota jest właśnie zarobkiem dla firmy, która pośredniczy niejako w procesie zakupu towaru przez klienta.

Dropshipping w przykładzie

Weźmy pierwszy lepszy przykład. Klient, posługując się urządzeniem posiadającym dostęp do internetu, wchodzi na stronę sklepu sprzedającego interesujący go towar. Pomijając niepotrzebne reklamy i oferty, wyszukuje produkt, który chce kupić w katalogu sklepu. Po dokonaniu wyboru płaci za niego odpowiednio ustaloną kwotę widoczną na ekranie.

W tym momencie do sklepu internetowego dociera informacja, iż jeden z produktów występujących w jego asortymencie został sprzedany, a pieniądze trafiły na jego konto. To znak, który mówi o tym, że czas poinformować dostawcę, z którym firma ma podpisaną umowę, o tym, jaki towar w magazynie potrzeba zarezerwować na potrzeby wysyłki, oraz przekazać wszelkie wymagane dane osobowe klienta, do którego należy wysłać dany przedmiot. W tym momencie kończy się rola sklepu jako pośrednika sprzedaży.

Firma przekazuje należną kwotę (oczywiście hurtową) dostawcy, a różnicę między tą kwotą a należnością detaliczną pozostawia u siebie na koncie, jako prowizję od sprzedaży, czyli zarobek własny.

dropshipping w praktyce

Powyżej przykład ilustrujący, wygląda proces dropshippingu

Zalety dropshippingu

Należy tu wspomnieć kilkoma słowami o wadach i zaletach dropshoppingu. Niewątpliwą zaletą tego modelu logistycznego jest to, że w bardzo łatwy sposób możemy wpływać na reakcję klienta końcowego dotyczącą naszego sklepu internetowego. Jesteśmy w stanie praktycznie w każdej chwili zmienić szatę graficzną, czy też podporządkować wyświetlane treści tak, aby klient czuł się dowartościowany, bądź też miał przekonanie, że to, co ogląda jest faktycznie tym, czego szuka i potrzebuje.

Ważne jest też, że towar uzyskujemy niejednokrotnie z kilku różnych źródeł, które dobieramy sobie sami na potrzeby prowadzenia działalności.

Podmiot gospodarczy prowadzący sprzedaż internetową nie pozostaje też z zapełnionymi magazynami towaru, który mu się nie sprzedał. Wszystko się również przekłada na zyski przedsiębiorcy.

Ten model sprzedaży pozwala zminimalizować koszty, które firma ponosi cyklicznie, w tym utrzymanie lokalu, opłaty za elektryczność i media.

Właściciel firmy nie musi ponosić kosztów wynajmu wielkich hal magazynowych czy infrastruktury sieciowej, które byłyby nieodłączne w przypadku dużych korporacji zajmujących się handlem.

Wady

Jak każda dziedzina handlu, tak i w dropshopping nie pozbawiony jest wad, nad którymi osoba fizyczna prowadząca sprzedaż internetową musi się zastanowić.

Jedną z nich jest to, że jesteśmy zależni od kontrahenta, który dostarcza nam dany towar czy usługę. Wystawiając produkt w naszym sklepie, musimy pamiętać o tym, że klient, płacąc za kupiony produkt, podpisuje z nami umowę handlową, która obowiązuje nawet wtedy, gdy finalnie produkt do niego nie zostaje wysłany.

Wszelkie roszczenia będą kierowane bezpośrednio do nas, a skutki częstych i licznych błędów mogą skutkować nałożeniem na nas sankcji, które niejednokrotnie przewyższą dochód, jaki możemy osiągnąć, sprzedając dane dobro.

Musimy również zaopatrzyć się w narzędzia pracy, które w łatwy i komfortowy sposób zapewnią nam płynność i nieprzerwaną pracę sklepu.

Podsumowanie

Dropshopping kierowany jest głównie do mikro i małych przedsiębiorstw nastawionych na generowanie zysku poprzez sprzedaż internetową i zawieranie kontraktów bądź umów handlowych z producentami i dystrybutorami towarów i usług.

 

Firmy (hurtownie) oferujące dropshipping w Polsce

CaliVita International (suplementy diety) – szczegóły

Reply