Prowadzenie strony na Facebook’u

Prowadzenie strony na Facebook'u

Prowadzenie strony na Facebook’u

Nie każdy wie o tym, że Facebook posiada regulamin, w którym zawarte są zasady dotyczące prowadzenie stron. Nieznajomość tych zasad a przez to ich łamanie może doprowadzić do zablokowania twojej strony.

Dlatego jak najszybciej powinieneś się z nimi zapoznać. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Nazwa fanpage’a na Facebook’u

Zacznijmy od nazwy „fanpage’a”. Przede wszystkim nie może ona zawierać w sobie słowa Facebook, wulgarnych zwrotów, znaków interpunkcyjnych oraz symboli. Nazwa może zawierać jedynie dwa dodatkowe określenia np. „Albadent – klinka dentystyczna”, ale już „Albadent – najlepsza klinika dentystyczna” nie jest poprawną nazwą. Nazwa nie może także zawierać takiego określenia, jak „strona oficjalna”. Jak zapewne wiecie, ta zasada jest nagminnie łamana nawet na stronach, które posiadają tysiące fanów. Jednak biorąc pod uwagę to, że na Facebooku możemy znaleźć wiele stron o identycznej nazwie, to takie określenie pozwala nam szybciej dotrzeć do tej właściwej. Facebook, jak widać wyraźnie, nie jest więc w stanie kontrolować i egzekwować wszystkich przewinień.

Zdjęcie w tle naszej strony także powinno spełniać kilka zasad. Nie może ono zawierać zbyt dużej ilości tekstu (najwyżej 20%). Nie wolno zamieszczać na nim informacji o promocjach, danych kontaktowych czy odnośników zachęcających do polubienia strony. Odpowiedni regulamin określa także zasady tworzenia reklam.

Istnieje także coś takiego jak „Wytyczne dotyczące wykorzystania marki Facebooka”. Zawierają one dokładne wytyczne związane ze stosowaniem odnośników do Facebooka, nazwy „Facebook”, loga Facebook i innych znaków towarowych.

Konkursy na Facebooku

Specjalne zasady obowiązują także podczas tworzenia konkursów na Facebook’u. Konkursy powinno organizować się przy pomocy specjalnej aplikacji. Nie można używać funkcji Facebook’a, takich jak „lajkowanie”, komentowanie czy udostępnianie do wyłonienia zwycięzcy konkursu. Zasady te oczywiście są bardzo często łamane i rzadko dochodzi do egzekwowania w tym przypadku postanowień regulaminu. Facebook nie posiada do tego odpowiednich narzędzi, co oczywiście nie oznacza, że nie powstaną one w przyszłości. Dlatego, aby uniknąć przykrych sytuacji, warto o tych zasadach pamiętać. Każdy konkurs powinien posiadać regulamin, w którym zawarte musi być sformułowanie, iż w żaden sposób nie jest on powiązany z Facebookiem ani organizowany przez FB, co zwalnia FB z wszelkiej odpowiedzialności, a dane użytkowników przekazywane są wyłącznie organizatorowi konkursu. Nie wolno także publikować na stronie danych zwycięzców.

Jak widać, warto znać regulamin Facebook’a, bo może okazać się, że prowadząc stronę, nagminnie łamiemy zasady w nim zawarte. Mimo iż często nie są one egzekwowane, to może zdarzyć się tak, że ktoś zgłosi naszą stronę za naruszanie zasad. Zostanie ona zablokowana bądź usunięta, a wszystkie nasze wysiłki pójdą na marne. Przybliżyliśmy wam tylko kilka podstawowych zasad, ale jest ich bardzo sporo, warto więc poświęcić kilkanaście minut i dokładnie się z nimi zapoznać. Powinniśmy wiedzieć, co jest zawarte w regulaminie, który przecież dobrowolnie akceptujemy, zakładając stronę.

Reply