Dietetyczne przekąski

marchew

Dietetyczne przekąski

Chcesz schudnąć albo starasz się utrzymać wagę, ale na samą myśl o diecie od razu robisz się głodna. Gdy nagle chwyta Cię chętka, by coś przegryźć między posiłkami lub dwie godziny po kolacji, nie objadaj się słodyczami. Zjedz coś, co Cię nasyci, a nie utuczy.

 

Minimarchewki

Nie trzeba ich obierać, wystarczy umyć, więc świetnie nadają się na przekąskę w pracy. Sycą, gdyż zawierają sporo błonnika, lecz nie tuczą. Dzięki beta-karotenowi znakomicie wpływają na cerę (100 g – 24 kcal).

jajkoJajko na twardo

Klasyka pikników, może przydać się także jako drugie śniadanie do biura. Jest sycące, bo zawiera głównie białko. Jeśli zjesz je tylko z odrobiną soli, bez majonezu i bez popijania, skutecznie stłumi Twój apetyt na dłuższy czas. (1 szt. – ok. 80 kcal).

Szklanka soku pomidorowego

To jedyny sok, spośród dostępnych w sklepach, do którego nie jest dodawany cukier. Zawiera drobiny miąższu, więc dobrze syci głód. Sok zachowuje prawie wszystkie wartości świeżych owoców. Jest źródłem potasu pomagającego obniżyć ciśnienie krwi i likopenu, barwnika z grupy karotenów, który poprawia gęstość skóry i chroni przed promieniowaniem UV (szklanka 250 ml -63 kcal).

morelaMorele

Morele suszone zaspokoją apetyt na słodycze i sprawią, że przejdzie Ci ochota na zjedzenie tabliczki czekolady. Zawierają błonnik, więc nie będziesz miała problemów z przemianą materii (4 sztuki – ok. 80 kcal).

Twarożek wiejski granulowany

Wybierz wersję light, bo zawiera mniej tłuszczu. Jest świetnym źródłem białka i wapnia. Dla urozmaicenia możesz dorzucić do niego świeże zioła, pomidor, ogórek lub nieco szczypiorku. (100 g – ok. 90 kcal).

Muesli z jogurtem

Pamiętaj, że prawdziwe muesli to nie chrupki czekoladowe czy kukurydziane w słodkiej polewie, ale płatki owsiane lub otręby zbożowe, wzbogacone suszonymi owocami i bakaliami. Wymieszaj je z jogurtem naturalnym (płatki 100 g – ok. 350 kcal, jogurt naturalny 100 g – ok. 65 kcal).