Jak pozbyć się boczków?

boczki

Jak pozbyć się boczków?

Wiosny jeszcze nie widać, ale zgodnie z prognozami pogody za jakiś czas w końcu zawita do naszego kraju, warto więc – jeżeli przez zimnie miesiące zdarzyło nam się przytyć – pomyśleć o wiosenno-letniej odsłonie i zadbać nieco o ciało.

Zmorą wielu osób – zarówno kobiet, jak i mężczyzn – są boczki, na których powstawanie składa się wiele czynników. Ciężko je w związku z tym zgubić, jednak i na to jest kilka sposobów. Dzisiaj podpowiemy, co zrobić, aby pozbyć się boczków. Zapraszamy do lektury!

Przyczyny powstawania boczków

Aby skutecznie walczyć z boczkami, trzeba przede wszystkim zdać sobie sprawę z tego, w jaki sposób one powstają. Tkanka tłuszczowa w okolicach talii jest problemem nie tylko osób z nadwagą, ale także szczupłych, ciężko ją spalić, a kluczem do sukcesu często jest zmiana nawyków żywieniowych.

Boczki są efektem rozrostu komórek tłuszczowych w okolicach talii i powstają na wypadek głodu. Są więc niezbyt lubianym w dzisiejszych czasach spadkiem po naszych przodkach. Powstają przede wszystkim wskutek spożywania dużej ilości pokarmów bogatych w cukier prosty oraz tłuszcze – i to zarówno te zdrowe, jak i niezdrowe. Jeżeli dodatkowo unikamy aktywności fizycznej w ciągu dnia, nie uprawiamy sportów – boczki murowane.

Zwalczanie boczków

Jeżeli chcemy pozbyć się nadmiaru tłuszczu w okolicach talii i zwalczyć boczki, musimy działać dwutorowo. Pierwsza sprawa to dieta, druga – ćwiczenia fizyczne. Jeżeli bowiem zmienimy dietę, ale nie będziemy spalać tłuszczu – prędzej czy później przestaniemy dostrzegać efekty odchudzania.

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=LX61NeZH-oI[/tube]

Dieta zwalczająca boczki

Komponując dietę „na boczki”, trzeba podjąć zdecydowane działania. Należy zrezygnować z pokarmów zawierających cukier, takich jak batony, dżemy, czekolady, słodzone napoje, dosładzane jogurty, miody, cukier, a także tłuszcze, zarówno utwardzone tłuszcze roślinne, jak i tłuszcze zwierzęce. Dodatkowo warto kierować się indeksem glikemicznym poszczególnych składników pokarmowych. Najlepiej sięgać po te z nich, które mają niski indeks glikemiczny.

Ćwiczenia na boczki

Kolejnym ważnym aspektem w walce z boczkami są ćwiczenia fizyczne. Powinny to być zarówno takie ćwiczenia, które wzmacniają mięśnie brzucha, jak i aeroby. Same brzuszki nie spalą tłuszczu i nie zadziałają na boczki tak, jakbyśmy tego chcieli, warto więc dołączyć do codziennej aktywności fizycznej właśnie aeroby, zwane też ćwiczeniami cardio. Można zdecydować się na trening jednostajny, jak i interwałowy – najlepiej protestować na sobie i wybrać taki zestaw ćwiczeń, jaki w naszym przypadku działa najlepiej.

Najlepiej ćwiczyć od 4 do 6 razy w tygodniu po ok. 40-60 minut – dzięki temu zobaczymy pierwsze efekty po kilku tygodniach ćwiczeń. oczywiście jeżeli do tej pory nasza aktywność fizyczna była niewielka, możemy zacząć od treningów kilkunastominutowych – dzięki temu nauczymy się niezbędnej systematyczności.

Poniżej film przedstawiający intensywny trening cardio, polecany także w przypadku boczków.

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=QdC7n-C_afg[/tube]

W przypadku boczków świetnie sprawdzi się też trening cardio ze skakanką. Przykładowy zestaw poniżej.

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=NPhPK3GTKIM[/tube]