Ulotki – nie dla każdej branży

Ulotki – nie dla każdej branży

Ulotki – nie dla każdej branży

Każdego dnia stykamy się z kolporterami ulotek, którzy po drodze rozdają nam ulotki z różnych branż – najczęściej finansowych i gastronomicznych. Dodatkowo, wracając do domu, z reguły znajdujemy w skrzynce na listy lub na wycieraczce kolejną porcję ulotek.

Czego one zazwyczaj dotyczą? Przeważnie usług finansowych – kredytów, pożyczek – tzw. „chwilówek”, lokat, kont bankowych itp. Często trafiają nam się ulotki z branży gastronomicznej, na przykład dotyczące nowo otwartego lokalu, pizzy na telefon, ciekawych promocji w restauracjach.

Jak powinna wyglądać dobra ulotka?

Ulotka to produkt reklamowy, który ma natychmiast trafić do klienta, przyciągnąć jego uwagę na tyle, by nie wyrzucił jej od razu do kosza. Dlatego ulotka powinna być ciekawie, oryginalnie zaprojektowana, kolorowa, z przyjemną grafiką. Powinny się na niej znajdować najważniejsze informacje – dane teleadresowe firmy i pokrótce wspomniana oferta, która ma przyciągnąć klientów. Wzrok powinna przykuwać przede wszystkim wspaniała, kusząca oferta. O szczegółach tej oferty klient dowie się, odwiedzając punkt usługowy czy sprzedażowy, którego adres zawarty jest w innej części ulotki. I to w zasadzie wszystko, co powinna ona zawierać – minimum tekstu, maksimum treści.

Nie wszystko zareklamujesz na ulotce

Są branże, w których nie używa się ulotek, gdyż mają one tam niewielką skuteczność. O ile dobre są w branży finansowej – bo w końcu każdy może potrzebować oferty kredytowej lub pożyczki (często chowa się taka ulotkę i wyciąga w odpowiedniej chwili) – o tyle w innych branżach już nie są najlepsze.

Ulotki – nie dla każdej branży

Przykładowo, można w ten sposób zareklamować usługi krawieckie czy szewskie, rozdając ulotki wprost z ulicy. Spora część potencjalnych klientów zerknie na adres, pod którym świadczone są usługi, w myślach przeanalizuje, że rzeczywiście, jest to najbliższy tego typu zakład w okolicy, i zachowa ulotkę, bo pewnie za pewien czas okaże się ona przydatna. Natomiast mija się z celem reklamowanie na ulotkach pobliskiego sklepu spożywczego, gdyż każdy doskonale wie, gdzie można zakupić artykuły spożywcze, i nawet ma swoje ulubione sklepy. Nie potrzeba więc w takim przypadku reklamy, bo i tak ze sklepów spożywczych korzystamy tak często, że prawdopodobnie prędzej czy później kiedyś ten pobliski sklepik odwiedzimy.

Dla kogo ulotka?

Ulotki to specyficzna forma przekazania reklamy. Ma ona trafić do wybranej grupy odbiorców, ale selekcjonowanych wizualnie – przez kolportera ulotek. Gdy ten reklamuje produkty dziecięce, będzie rozdawał ulotki kobietom, które spacerują z dziećmi. Gdy produkty dla osób starszych, na przykład bezpłatne badania słuchu, będzie rozdawał ulotki starszym osobom. Poza tym ulotka dla osób starszych musi być zaprojektowana nieco inaczej – o wiele bardziej czytelnie, z większą czcionką, prostszym językiem. Zanim zacznie się projektować ulotkę, grafik musi wiedzieć, do kogo ma być ona skierowana. Musi też wiedzieć, jakie emocje ma wywołać, którą czułą strunę klienta poruszyć. Ulotki są doskonałe dla firm, które chcą wypromować aktualną promocję w towarach czy usługach, zwrócić uwagę na coś nietypowego, co w innych firmach nie występuje.

Reply